
"Kvalitet kräver kunskap"
pbACT organisation
Ledning, strategi, säkring och utveckling
Kvalitets- och förbättringsarbete är ett omfattande kompetensområde med allt från beteendevetenskapliga metoder för att utveckla ledarskap och medarbetare, öka kommunikationsförmågan inom verksamheten, förändra verksamhetens kultur, till anpassning av rätt problemlösningsverktyg, statistiska metoder, analys av data, lösningar, implementering, uppföljning, mätning...
Kundorienterad verksamhetsutveckling
och
systematiskt förbättringsarbete
Mätbara resultat, leverans av rätt kvalitet, kräver kunskap på alla nivåer i verksamheten!
Med den nya standard som kom 2015 (ISO 9001:2015) lägger man ett större ansvar på ledningens deltagande i kvalitetsarbetet, högre krav på processorientering, hur de fungerar och implementeras, den nya standarden är nu också bättre lämpad för tjänsteorganisationer.
"Ett bra kvalitetsledningssystem är en investering som organisationen inte har råd att avstå ifrån. Kvalitetsledningssystemet bidrar såväl till att spara som att tjäna pengar, genom att säkra smarta arbetssätt där hållbara förbättringar genomförs med kunden i fokus." - SIS -Svenska Institutet för Standarder
Organisation och grupp
Ledningens engagemang i företag som vill stärka sitt kvalitetsarbete, och driva ett strategiskt förbättringsarbete, är helt avgörande för vilka resultat som uppnås, och hur en ny kvalitetskultur kan utvecklas i hela verksamheten.
Utvecklings-, förändrings- och förbättringsarbete handlar om att bygga förståelse och förmåga i den egna organisationen, för det krävs en hög grad av delaktighet och kompetensuppbyggnad, det sker bland annat genom att stödja och öka kvaliteten och förmågan i medarbetarnas interaktioner.
Ibland kan det vara av stort värde att få ett annat perspektiv, och möjligheten att få hjälp av vår kunskap och erfarenhet, vi kan stödja verksamheten på olika sätt, det kan handla om problemlösning eller handledning och stöd till chefer och grupper i verksamheten.
Vid större förändrings- och förbättringsprojekt kan ni välja att ta in kompetens från oss för att stötta och guida verksamhetschefer och grupper under arbetet.
Ledning, strategi, säkring och utveckling
Varför arbeta med kundorienterad verksamhetsutveckling och kvalitet?
Nöjdare kunder, effektivare verksamhet genom säkring och styrning, utveckling och systematiskt förbättringsarbete!
...genom att stödja och möjliggöra kundorienterad-, processorienterad- och teknikorienterad utveckling samtidigt med att verksamhetens strategi, struktur och kultur omfattas i arbetet, i syfte att långsiktigt och hållbart bygga en organisationsförmåga att skapa rätt värde och nytta för verksamhetens kunder genom att identifiera och använda sig av organisationens, medarbetarnas och samarbetspartners samlade inneboende resurser och kompetenser...
Kvalitetsutveckling och kontinuerligt förbättringsarbete genom Sex Sigma!
Vad är Sex Sigma?
Sex Sigma är ett systematiskt, faktabaserat, förbättringskoncept som bygger på en väldefinierad rollstruktur, en enhetlig arbetsgång (DMAIC) och stor kompetens gällande ett antal kraftfulla problemlösningsverktyg.
Det som ursprungligen utvecklades inom Motorola och General Electric, är idag norm inom allt fler branscher, och kännetecknas av starkt ledarskap, koppling till strategier och mål, ekonomiskt fokus och ett tvärfunktionellt förbättringsarbete.
Här kan vi hjälpa till, från början, de förbättringsansvariga cheferna i verksamheten får då stöttning och kan samtidigt lära sig hantverket med att planera, initiera, styra och följa upp.
Projektledare och projektgrupper guidas så att rätt verktyg anpassas och används vid problemlösning, samt skapar rutiner som förenklar implementering av framtagna lösningar och åtgärder, mätning, uppföljning, anpassning och vidare utveckling med egen förmåga.
DET säkrar att mål nås, samtidigt som det sker en kompetensuppbyggnad på alla nivåer av verksamheten, en förbättringskultur skapas som engagerar alla medarbetare och ger förutsättningar för en kvarstående egenförmåga och egen vidare utveckling av verksamheten.
Kostnaden för det stöd, rådgivning och handledning vi erbjuder betalar sig ofta många gånger om i verksamheten, ändå är det mest värdefulla den kompetensuppbyggnad och förändring av medarbetarnas engagemang, motivation och ideer till ständiga förbättringar som är nyckeln till långsiktigt hållbara och framgångsrika verksamheter, med hög kundnöjdhet där både behov och kvalitet möts.
Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med er.
Patrik Lindstedt
Vi arbetar helt efter principen "IN-SE-GÖR-UT" som Sandholm Associates har tagit fram,
https://sandholm.se/om-sandholm/the-sandholm-way/, som är Sveriges ledande utbildningsföretag inom kvalitet, förbättringsarbete och kundorienterad verksamhetsutveckling, där vi också genomgått Black Belt Sex Sigma utbildning för lönsamma och effektiva förbättringsmetoder.